let's join this!!!

Saturday, April 9, 2011

Awas Telur Ayam Palsu!!! tak elok untuk kesihatan

Posted by zuraidah ismail at 12:30 PM


Telur tiruan ini ternyata bermula dari China. Kenaikan harga pangan yang sangat tajam di China, munculnya produk-produk  “asli tapi palsu” seperti halnya telur-telur buatan dengan bahan kimia ini.

Telur-telur ini dijual sangat murah karana terbuat dari bahan-bahan kimia yang berbahaya bagi kesihatan. Putih telur tersebut dibuat dengan melarutkan Larutan Sodium Alginatedalam air dan bahan tersebut akan terlihat seperti cairan bening yang kental dan sulit membedakannya dengan putih telur yang sebenarnya. sedangkan Kuning telurnya dibuat dengan mengambil suatu cairan pigmen kuning dan dipadatkan dalam larutan Kalsium Klorida . Dan putih telur serta kuning telur ini dibungkus dengan kulit telur yang terbuat dari Kalsium Karbonat.. Rasa dari telur palsu ini hampir sama dengan telur asli. Bahan-bahan yang digunakan dalam pembuatan telur Palsu ini dapat menyebabkan penyakit perut, serta keterlambatan mental.

telur ayam pon ade yang palsu kan.. macam2 betul lah sekarang ni.... ade2 je... nak share info ni ngan korang..jum tengok gamba kat bawah ni...


rupe telur yang palsu... wekkk

bile goreng jadi macam ni

nampak tak bezanya? yang palsu tu licin je... macam buatan kan


wekkkk



0 celoteh on "Awas Telur Ayam Palsu!!! tak elok untuk kesihatan"

Post a Comment

Saturday, April 9, 2011

Awas Telur Ayam Palsu!!! tak elok untuk kesihatan



Telur tiruan ini ternyata bermula dari China. Kenaikan harga pangan yang sangat tajam di China, munculnya produk-produk  “asli tapi palsu” seperti halnya telur-telur buatan dengan bahan kimia ini.

Telur-telur ini dijual sangat murah karana terbuat dari bahan-bahan kimia yang berbahaya bagi kesihatan. Putih telur tersebut dibuat dengan melarutkan Larutan Sodium Alginatedalam air dan bahan tersebut akan terlihat seperti cairan bening yang kental dan sulit membedakannya dengan putih telur yang sebenarnya. sedangkan Kuning telurnya dibuat dengan mengambil suatu cairan pigmen kuning dan dipadatkan dalam larutan Kalsium Klorida . Dan putih telur serta kuning telur ini dibungkus dengan kulit telur yang terbuat dari Kalsium Karbonat.. Rasa dari telur palsu ini hampir sama dengan telur asli. Bahan-bahan yang digunakan dalam pembuatan telur Palsu ini dapat menyebabkan penyakit perut, serta keterlambatan mental.

telur ayam pon ade yang palsu kan.. macam2 betul lah sekarang ni.... ade2 je... nak share info ni ngan korang..jum tengok gamba kat bawah ni...


rupe telur yang palsu... wekkk

bile goreng jadi macam ni

nampak tak bezanya? yang palsu tu licin je... macam buatan kan


wekkkk



0 celoteh;):

Post a Comment

 

All About My LIFE Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal